Hur ställer jag in en hänvisning när jag är upptagen?

Det finns olika sätt att ställa in en hänvisning när du inte kan svara på samtal. 

Snabbhänvisning: På appens startsida trycker du på 30-knappen (eller 60-knappen) så sätts du upptagen och automatiskt hänvisad i 30 minuter (eller 60 minuter). Håller du in 30-knappen kan du själv bestämmer hur länge du ska sitta upptagen. Från och med nu till …ja, det bestämmer du själv.

Hänvisning: När du vet att du ska vara upptagen kan du redan innan lägga in en hänvisning – så slipper du oönskade samtal när du inte kan svara. Svep åt höger för att komma till menyn. Tryck därefter Stör ej > välj datum > tryck på plus:

  1. Orsak: Syns hos dina kollegor och spelas upp vid automatisk telefonist.
  2. Startar: tid och dag 
  3. Slutar: tid och dag 
  4. Du kan också välja tillsvidare eller resten av dagen (gäller tills växeln stänger)
  5. Flytta samtalet till: här väljer du om samtalet ska kopplas till en kollega, ett annat nummer, flyttas till röstbrevlådan eller mötas av automatisk telefonist (som berättar orsak och när du är tillbaka)
Tellit BG 2

Gigaset

Så nära en hederlig telefon med sladd som du bara kan komma har vi lösningen SNOM. Skillnaden mellan en gammeldags telefon och SNOM är att du likt andra IP-telefonilösningar ringer över internet.

En SNOM används oftast av en person med ett fastnummer. Den kan så klart också användas för att ta samtal, ringa ut, och koppla vidare till kollegor eller andra personer. SNOMen kopplas till Tellits molnväxel.

Gemensam nämnare med all sorts fast telefoni vi levererar är att den går över internet. Så det du behöver, bortsett från en Gigaset-, SNOM-telefon eller Softphone, är uppkoppling mot internet. Antingen draget med en nätverkskabel direkt in i telefon eller dator, eller över WiFi.
 
Fördelen med IP-telefoni är att du kan ringa samtal från byggnader eller platser som ni annars kanske inte har full täckning för med vanlig telefon. På så sätt kan du med våra lösningar för fast telefoni i kombination med vår molnväxel enkelt hantera samtal och sköta växeln, oavsett var du befinner dig.

Gigaset

Fast telefoni i form av Gigaset-telefoner används oftast om man har en eller fler avdelningar på ett företag som alla behöver en trådlös telefon med ett fastnummer.

Exempelvis kan man på ett företag behöva en telefon på kontoret, en på lagret, en i produktionen, och så vidare.

Här är Gigaset tillsammans med Tellits molnväxel den ultimata lösningen för att alla ska kunna nå varandra på ett enkelt sätt.

Gemensam nämnare med all sorts fast telefoni vi levererar är att den går över internet. Så det du behöver, bortsett från en Gigaset-, SNOM-telefon eller Softphone, är uppkoppling mot internet. Antingen draget med en nätverkskabel direkt in i telefon eller dator, eller över WiFi.
 
Fördelen med IP-telefoni är att du kan ringa samtal från byggnader eller platser som ni annars kanske inte har full täckning för med vanlig telefon. På så sätt kan du med våra lösningar för fast telefoni i kombination med vår molnväxel enkelt hantera samtal och sköta växeln, oavsett var du befinner dig.

OBD

Kopplas enkelt in i bilens OBD-uttag (sitter oftast under eller bredvid ratten). Passar alla bilar som tillverkats 2004 och framåt.
Till skillnad från batterienheten mäter denna även bränsleförbrukning.

Batteri

Monteras på bilens batteri och till skillnad från OBD-enheten syns inte denna efter installation.