Vad är Hantering av slutfaktura?

Tellit är en riktigt bra lösning för företagstelefoni. Men ibland sitter man fast i abonnemang hos en annan operatör som inte är riktigt lika bra. Därför kan vi hjälpa till att lösa ut dig från gamla avtal. Om du beställt tjänsten Hantering av slutfaktura får du fakturera Tellit med din operatörs slutfaktura som underlag.

Du får fakturera beloppet ex moms på din slutfaktura från din gamla operatör, dock max upp till det belopp som anges i ditt avtal.

Tellit ersätter endast slutfakturans fasta avgifter. Trafik, förhöjda avgifter, köp av hårdvara och betalsamtal ersätts inte. Summan att fakturera Tellit är ej kvittningsgill mot kommande fakturor från Tellit.

  • Fakturering till Tellit måste ske senast 30 dagar efter förfallodatum på slutfakturan.
  • Bifoga en kopia på slutfakturan från din operatör i samband med att du fakturerar oss.
Tellit BG 2

Gigaset

Så nära en hederlig telefon med sladd som du bara kan komma har vi lösningen SNOM. Skillnaden mellan en gammeldags telefon och SNOM är att du likt andra IP-telefonilösningar ringer över internet.

En SNOM används oftast av en person med ett fastnummer. Den kan så klart också användas för att ta samtal, ringa ut, och koppla vidare till kollegor eller andra personer. SNOMen kopplas till Tellits molnväxel.

Gemensam nämnare med all sorts fast telefoni vi levererar är att den går över internet. Så det du behöver, bortsett från en Gigaset-, SNOM-telefon eller Softphone, är uppkoppling mot internet. Antingen draget med en nätverkskabel direkt in i telefon eller dator, eller över WiFi.
 
Fördelen med IP-telefoni är att du kan ringa samtal från byggnader eller platser som ni annars kanske inte har full täckning för med vanlig telefon. På så sätt kan du med våra lösningar för fast telefoni i kombination med vår molnväxel enkelt hantera samtal och sköta växeln, oavsett var du befinner dig.

Gigaset

Fast telefoni i form av Gigaset-telefoner används oftast om man har en eller fler avdelningar på ett företag som alla behöver en trådlös telefon med ett fastnummer.

Exempelvis kan man på ett företag behöva en telefon på kontoret, en på lagret, en i produktionen, och så vidare.

Här är Gigaset tillsammans med Tellits molnväxel den ultimata lösningen för att alla ska kunna nå varandra på ett enkelt sätt.

Gemensam nämnare med all sorts fast telefoni vi levererar är att den går över internet. Så det du behöver, bortsett från en Gigaset-, SNOM-telefon eller Softphone, är uppkoppling mot internet. Antingen draget med en nätverkskabel direkt in i telefon eller dator, eller över WiFi.
 
Fördelen med IP-telefoni är att du kan ringa samtal från byggnader eller platser som ni annars kanske inte har full täckning för med vanlig telefon. På så sätt kan du med våra lösningar för fast telefoni i kombination med vår molnväxel enkelt hantera samtal och sköta växeln, oavsett var du befinner dig.

OBD

Kopplas enkelt in i bilens OBD-uttag (sitter oftast under eller bredvid ratten). Passar alla bilar som tillverkats 2004 och framåt.
Till skillnad från batterienheten mäter denna även bränsleförbrukning.

Batteri

Monteras på bilens batteri och till skillnad från OBD-enheten syns inte denna efter installation.